[✓ Kappa || ï PDF Download by ↠ Ryūnosuke Akutagawa]

Kappa By Ryūnosuke Akutagawa,

  • Title: Kappa
  • Author: Ryūnosuke Akutagawa
  • ISBN: -
  • Page: 107
  • Format: Paperback
  • This novel, set in Kappaland and peopled with a creature from Japanese folklore a scaly, child size being with a face like a tiger and a sharply pointed beak is a brilliant, entertaining satire of Japanese life and customs.
    Kappa This novel set in Kappaland and peopled with a creature from Japanese folklore a scaly child size being with a face like a tiger and a sharply pointed beak is a brilliant entertaining satire of Jap

    One thought on “Kappa”

    1. the book cover is so funny, kappas love cukes, they re crazed for cukeswhenever you see a kappa or kappas, throw a cuke to it them if you don t wanna be caught and eaten by it them you should know kappas love to eat human anus in particular and some kappas have the penchant for copulating with young human female virgins by force and eating them at lastwell, if y dun hava cuke, fart to it em yes, to break wind, cuz human fart can very resultfully expel a kappa or kappasthe story is so full of rid [...]

    2. This was a fascinating Japanese novella about a man who finds himself in the land of the mythical Kappa.He lives there quite peacefully with the Kappa, and begins to analyze his own society based on what he sees in the Kappaland I found it quite fascinating, and it reminded me a bit of Gulliver s Travels Of course, perhaps I would have appreciated the satirical elements better had I known about Japan s society at the time.

    3. Yes, it is a farcical satire I get that No, it didn t do much for me Cut from the same lacking cloth as Animal Farm, this is too cute by half but not fuckable enough by 1 10th Its allegory is heavy handed and threadbare y mean, the kappa might actually be a commentary on gulp us and our human peculiarities Bah bah boring from Akutagawa, a master who did better elsewhere with pretty much everything he wrote before fulfilling the 20thC Japanese author categorical imperative of killing himself He a [...]

    4. Kappa was born out of my disgust with many things, especially with myself A madman falls into Kappaland and recounts his adventures there Akutagawa wrote it a year before his suicide and it s fairly clear he wasn t very happy As I watched, the he Kappa got her in his arms and bore her to the ground, their bodies locked in a tight embrace They lay there together for a while But when at last he stood up, there was a wretched look on his face that I can t quite put into words it might have been the [...]

    5. Aku suka buku ini, salah satu seri sastra dunia terbitan KPG favorit setelah Monte Cristo karya Alexander Dumas Kappa sendiri, menceritakan kisah seorang pasien no 23 tidak disebutkan seorang lelaki wanita yang terjebak didalam dunia mahluk mitos di Jepang bernama Kappa Di dunia Kappa tersebut sangat bertolak belakang dengan dunia manusia Buku yang bahkan halamannya tidak mencapai angka 100 ini sukses membuatku geleng2, karena banyak sekali sindiran sarkas yang dimaksudkan utuk rakyat Jepang pad [...]

    6. Mari mendengar kisah pasien no 23 dari sebuah rumah sakit jiwa sebuah desa di luar kota Tokyo yang menderita dementia praecox Suatu hari ia terdampar di dunia Kappa Dunia yang sama sekali belum pernah dilihatnya Dunia yang menurutnya berbeda sangat berkebalikan dengan dunia manusia yang sehari hari ia tinggali.Contohnya saja, di dunia Kappa jika ada bayi Kappa yang akan lahir, sebelum lahir bayi Kappa akan ditanyai terlebih dahulu apakah ia ingin dilahirkan atau tidak Jika ia menolak, maka bayi [...]

    7. Bu kitab uzundur okumak istiyordum Bas m n bulmakta olduk a zorland m ama sonunda Ankara mge Kitabevi nden edinebildim Ryunosuke nin Rashomon kitab n 15 ya ndayken falan okumu tum Son derece etkilenmi ve Kurosawa n n filmini de yakla k 10 kere izlemi tim Ryunosuke nin benim u andaki ya lar mda intihar edip aram zdan ayr lm olmas sars c bir bilgi Teoman n n dedi i gibi babam n ld ya tay m Ryunosuke nin ld ya tay m Ve onunla ld ya ta tekrar bulu tum Neyse benim hikayem yle bir kenarda dursun Gelel [...]

    8. Membaca Kappa seolah terdampar ke dunia surreal rekaan orang gila yang begitu blak blakan nan satir Buku kecil dengan isi yang besar karena kesintingan kesintingan yang dihadirkan Oops Sebenarnya, suatu bentuk kesintingan yang menandakan kelihaian penulis dalam memanfaatkan alegori untuk menyentil sekaligus menampar tak hanya Jepang dan manusia manusianya melainkan siapa pun juga Tema yang berat yang dituturkan dengan begitu ringan dan apik Jenis bacaan yang tandas sekali duduk, tapi merangsang [...]

    9. Ryunosuke Akutagawa seolah ingin mengkritisi kehidupan masyarakat Jepang di zaman teknologi modern dengan menciptakan imajinasi dunia Kappa Kappa adalah makhluk menyerupai katak yang digambarkan mirip anak manusia umur 10 tahun, yang mempunyai lekukan cekung berisi sedikit air di kepalanya.Di dunia Kappa ada sedikit utopia dari dunia manusia Mereka hidup telanjang tanpa takut kedinginan, sekaligus heran kenapa manusia menutupi tubuhnya padahal sering kali tidak bisa menjaga kemaluan Lalu ada kor [...]

    10. Ini novel pendek yang menggigit sekali AKutagawa memang sedang menciptakan makhluk ajaib pendek yang kepalanya ada lekukan dan berbadan licin, namun snagat mungkin itu adalah bentuk satirisme yang ditujukan kepada masyarakat modern Jepang Dalam benak saya sosok kappa itu mitip hobit di Lord of The Ring NAmun saat masuk pada adegan bunuh diri penyair Tock kenapa saya tidak bisa beranjak dari bagaimana Akutagawa bunuh diri di usia yang masih muda Penyair yang bunuh diri karena puisi dan syairnya i [...]

    11. Pengalaman pertama membaca sastra Jepang yang sebenarnya tidak begitu sulit dibaca seperti sastra daerah lain, apalagi ini sebuah klasik yah, walaupun ada beberapa bagian yang sama sekali tidak dimengerti Buku ini kurang lebih memberikan gambaran tentang keberadaan lain di negeri tersebut yaitu tentang kehidupan makhluk bernama Kappa Lucunya, cerita cerita tentang si tokoh yang terjerumus ke dunia Kappa adalah seorang penghuni rumah sakit jiwa Sempat berpikir apa yang harus dipercayai dari cerit [...]

    12. I m reading this in a book whose design is supernally beautiful The artwork is inspired and memorable It s the 1949 edition from Hokuseido Press This was published in occupied Japan Hokuseido released a number of Akutagawa titles and they are all keepers Hell Screen, for example, includes two full color gatefold illustrations on delicate paper These books can be had for less expense than the cheap paperback current edition being advertised hered you will have a collectible that will only go up i [...]

    13. Kappa Kappa adalah sejenis hantu didalam cerita rakyat Jepang Ryunosuke menulis sebuah novel satire tentang seorang manusia yang masuk ke dunia Kappa Dunia Kappa layaknya dunia manusia, berbagai profesi dari dokter hingga seniman dapat kita temukan.Manusia tersebut mencoba mengkritisi kehidupan di dunia Kappa Tapi ternyata kehidupan di dunia manusia sama buruknya atau lebih Dari sosial kemasyarakatan hingga agama Bagi seorang sarkastik seperti saya,novel ini membuat saya sering menganggukkan kep [...]

    14. suka tipe buku buku begini, tipis tapi ngasih kesan bingung habis bacanya dan bikin pengen baca lagi nanti ketika pengetahuannya sudah bertambah karena ini bentuk protes Akutagawa thd kehidupan di Jepang di tahun 1900an, dan Faizah sendiri belum banyak tahu Jepang pada saat itu kayak gimana hhhh Soalnya cara penyampaiannya semacam sarkas, dan kalo mau sarkas harus pinter dulu wkwkwkKayak baca buku2nya Ernest Hemingway, otaknya diajak olahraga duluMungkin untuk beberapa orang, this kind of book n [...]

    15. Despite the intriguing context composed in self disgust and fear of madness at the end of the life of one of Japan s pioneering modernists , subject a kind of ethnography of the fanciful water spirits of the title and presentation the tale of a madman , this gets caught up in satire at the expense of any real narrative intrigue An interesting note in the progression of the fantastic surreal subjective in world lit, but not really, to me, enjoyable on its own merits.

    16. I didn t particularly enjoy this book because obviously the author borrowed many ideas from Jonathan Swift s Gulliver s Travels While the book contained few elements of novelty, I generally felt like I was reading the Japanese version of the previously mentioned book where the Lilliputians were replaced with Kappas The present book however, although was also meant to be satirical, chose to talk about matters that in no way deserve to be mocked or ridiculed that is, there is nothing wrong with th [...]

    17. Reading this Ryunosuke Akutagawa novel presented a challenge Not only did my lack of familiarity with this period of Japanese history leave me without some necessary cultural context, I was also keenly aware of the hand of the translator Translating the nuances of the Japanese language is tricky, particularly in a literary work I often found myself wondering whether an especially difficult section read fluidly in the original text Fortunately, Akutagawa s masterful storytelling transcends these [...]

    18. Books 03 2017 Buku ini untuk memenuhi Tsundoku Books Challenge 20173,2 dari 5 bintang saya dibuat terbuai dengan perjalanan si tokoh utama menjelajahi negeri Kappa Saya suka dengan kritik kritik sosial tentang kehidupan dan manusia yang secara implisit disebutkan didalamnya Saya jadi penasaran Katanya buku ini dibuat saat Ryunosuke Akutagawa ini mulai mengalami kegilaan yang pada akhirnya berujung dengan bunuh diri Makin Penasaran dengan karya karya Ryunosuke Akutagawa lainnya DP.S Tsundoku Book [...]

    19. Kappa was written by Akutagawa in 1927, the same year he committed suicide He was just 35 years old.It tells the adventures of a mental patient in Kappaland, an alternate world where Kappas, water demons found in Japanese folklore, rule the show He witnesses a lot of strange things in this universe where babies have a say before they are born, unemployed kappas are eaten by other kappas and female kappas hunt down male kappas to make them theirs.It s a strange little book, but if you take the ti [...]

    20. Bekledi im gibi derinlikli bir kitapt ama slubu ve genel i leyi i beni biraz a rtt nedense Daha a r bir anlat m bekliyordum san r m i ten i e Baz k s mlardaysa beni a rtan Akutagava n n hiciv g c oldu Asl nda bu kadar hiciv de beklemiyorum D Hicvini de ok geni bir konu yelpazesinde yap yordu Fazlas yla ironikti, sonra bir daha okumak isteyece im bir yk oldu Beklentilerimin d ndayd ve farkl yd genel okuduklar mdan Tavsiye edebilirim.

    21. niftiyevibrahim Su m xluqlar lk sind adl ki ik hekay 20 ci srin vv ll rin Yaponiyan n inan lmaz d r c d estetik yaz lm satiras d r s r h m d Akutaqava R noskenin z n olan t nqidi utopiyas d r M i tin laz ms z v b z n d idbar x rlad qlar ndan qa maq n z n uydurma kappa lk sin proeksiyalayan yaz , tamamil ona yad c miyy tin timsal nda z n k f etm y ba lay r M n z hekay mi na lvari canl larla t chiz etdim v onlar n aras nda z m gizl tdim deyir yaz Onun s jetind fantastika, reall q v inc psixologizm [...]

    22. Kappa yang ternyata merupakan sosok youkai ini baru saya sadari pernah saya lihat beberapa kali dalam tayangan anime Namun, saya benar benar mengerti namanya setelah membaca novel karya Ryunosuke Akutagawa yang berjudul sama, Kappa Sebuah novel yang konon merefleksikan kehidupan masyarakat modern di Jepang Sebuah karya satir tentang kehidupan yang sudah semakin aneh dari sudut pandang Akutagawa.Membaca Kappa membuat dahi saya mengernyit, novel yang tipis, hanya berisi sekitar 80 an halaman saja, [...]

    23. Part critique of Japanese society in the 1920s, part exploration of Akutagawa s thoughts on death, religion and civilization at large I can t help but imagine the Kappa as a cross between Gremlins and The Ferengi from Star Trek they are definitely creatures of capitalism The Kappa ask their offspring, before leaving the womb, if they would like to be born and enter into the world When this happens in the novel, the unborn child yells back that he would not like to be born and that the responsibi [...]

    24. Novel ini tipis, hanya 170 halaman Cerita Kappa sendiri malah hanya sampai halaman 121, selebihnya adalah kisah di sekeliling penulisnya Ryunosuke Akutagawa, yang mengakhiri hidupnya dengan cara bunuh diri tidak lama setelah menulis secara singkat novel ini, 80 tahun yang lalu.Iya, 80 tahun yang lalu Saya juga sempat bertanya tanya setelah pulang dari toko buku, kenapa dibeli sih Sastra Jepang yang ditulis dalam era Meiji kalau tidak berat ya pastilah akan membuat saya menguap karena bosan di le [...]

    25. I love I added this to my to read list after one of my friends on the website added it that friend s profile is now defunct I doubt I would have ever heard of this Japanese book from 1927, let alone read it I was grateful for the edition my library had It included a biography of the author, Ryunosuke Akutagawa, which was half the length of the brief novella Unlike some readers, I always enjoy learning about the author s life Artistic work should be able to stand alone without this information, b [...]

    26. Some said Japanese nouvels are weird Aneh karena tema cerita nggak biasa, aneh karena imajinasi tanpa batas yang kadang membuat alis mengkerut dan otak kelelahan mencerna apa maksud setiap simbolisasi makna Mungkin makna aneh bisa multiinterpretatif, kalau ingin tahu, bisa dicoba untuk membaca karya sastrawan Jepang, kabarnya, dari 4 nobelis Asia yg pernah ada, 2 orang diantaranya orang Jepang, Yasunari Kawabata dan Kenzaburo Oe Ini karya pertama dari sastrawan Jepang yang aku baca, bercerita te [...]

    27. Kappa is a very amusing book Right at the beginning, we are introduced to the book by way of an author s preface , where the author tells us that he is merely writing down the story as narrated by a certain Patient No 23 in a mental asylum Patient No 23 will tell his story, it is said, to anyone who is willing to listen.His story is about this one time when he was out by himself on a summer s day There he had a surprise encounter with an odd creature that had a tiger s face and a sharp beak Chas [...]

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *